I made this widget at MyFlashFetish.com.

Nur Aizah
           Kita selalunya takkan percaya pada perkara yang kita tak alami meskipun cuba diyakini oleh orang lain? "Em, betul ke apa yang kau cakapkan ni, arghhh..tak percayalah aku". Itulah ayat yang selalu didengar di hujung telinga ini. Namun itulah kenyataannya.
           Perkara yang nak diceritakan di sini tak tahulah sama ada menggamit rasa percaya pembaca pada kisah yang akan kita sama-sama telusuri. Biasanya, kisahnya diluar kotak pemikiran dan dunia kita. Aku tak tahu la, akhir-akhir ni aku asyik digembar gemburkan dengan kisah-kisah yang menyeramkan, berpuaka, dan yang sewaktu dengannya. Aku percaya dengan semua tu, tapi di sebalik kisah itu sebenarnya tersingkap satu cerita yang masih belum terungkai dan masih tersimpan rapi.
            Kaki ini belum lagi kujejak pada batu-batu di laman rumah itu sejak pulang bercuti tempoh hari. Entah mengapa aku tidak berkehendak langsung untuk ke sana padahal tempat itulah yang menjadi tempat permainan aku tika waktu petang. Pohon asam yang rendang merimbun dan membesar mengundang rasa curiga padanya. "Kau tengok tu, dia datang, tengoklah tu atas pohon tu". Keadaan atuk aku semakin teruk, kasihan aku padanya. Agak-agak korang apa benda yang dilihatnya tu? Hantu? Beruk? Burung? Em..aku pun tahu. Tapi dari apa yang dikatakan itu adalah makhluk halus yang dilihatnya.
            Aku segera menyangkal pada ketakutan yang menyelubungi diri kerana Allah swt adalah yang patut kita takutkan dan disembah. Hidupku di sini makin menjadi misteri dan penuh dengan tanda tanya. Hari-hari yang berlalu masih belum memberi sebarang jawapan pada apa yang berlaku. Pelbagai pengalaman yang telah aku tempuh, dan aku tidak mahu menghuraikan panjang lebar di sini bimbang jika menimbulkan perasaan yang takut pada pembaca.
            Pada aku yang penting pada saat ini adalah memperbanyakkan membaca al-Quran, solat jangan dilupakan, zikir harus diamalkan supaya terhindar daripada gangguan iblis laknatullah. Semoga segala rahsia yang tersimpan rapi dapat dihurai menjadi benang yang lurus yang masih boleh untuk dibentuk. Insya Allah.






0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails