I made this widget at MyFlashFetish.com.

Nur Aizah
  
       Benci? Meluat?Apa kono ngan eden ni..Em, semuanya berlaku dalam keadaan tak pasti, Nak kata salah tak kata pon tak leh gak. Aku sekarang dah meluat dah nak tengok kisah-kisah cinta ke apa-apa ke yang berkaitan dengannya. Mengarut ja semua tu, lagha...tak dak untungnya. Buat abis masa ja. Tapi tu la yang aku buat waktu remaja dulu, layan cerita yang macam tu. Bila dah besar  tak nak tengok dah. Ni la salah satu sebab aku tak leh tengok cerita yang spesies cinta. Aku cuba cari sebab dan aku tahu sebabnya.
      Argh...penat aku buang perasaan ni jauh-jauh, tapi dia datang semula. Aku tak tau nak buang mana dah. Kerapkali terlintas dalam hati, tu la iblis ni memang suka mengganggu akhirnya aku yang terseksa jiwa. "Perasaan yang lama tu hilangkan.. jangan ingat lagi, dah die tak ska nak buat apa lagi", kata akal yang menjadi perdana menteri bagiku. "Ish, mana bleh, kau hanya dapat dia sekali je dalam seumur hidup ni jangan lepaskan, nanti menyesal", kata nafsuku. Arghhhh.....pening pening....Aku berusaha keras capai kejayaan selama ini salah satu sebabnye aku nak buktikan padanya aku bukanlah lemah seperti yang disangka. Astaghfirullah hal a'zim......"kau tak boleh begini, yang lepas biarlah lepas dengar sini Allah SWT hadirkan dia seketika dalam hidup ni supaya kau belajar sesuatu darinya dan kau harus menerima segalanya" kata akalku.
      Akhirnya, aku sedar bahawa dalam hidup ni biarlah "enggang sama enggang, pipit sama pipit" barulah tak susah nanti. Ya, aku si pipit yang nak menjadi si enggang tapi mana la boleh. Tak mengapa si pipit boleh juga bahagia kerana si pipit ada pasangannya yang lebih baik daripada si enggang. Sesuatu yang bermakna telah kupelajari dari kisah ini.
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails