I made this widget at MyFlashFetish.com.

Nur Aizah
      

        Pepatah Melayu "rambut sama hitam, hati lain-lain" merungkaikan pada kisah yang nak dikongsikan ni. Pengalaman yang aku alami cukup menyedarkan aku untuk menilai diri seseorang sebenarnya bukanlah dari luaran semata-mata, bahkan dalaman juga, tapi manalah kita nak tahu dalaman hati dan niat seseorang kan? Apa pun perlu sentiasa berwaspada. Namun, usah menjadi kepada buruk sangka pula.
        Hal yang nak dikatakan ni berkaitan dengan apa yang terjadi pada keluarga aku sejak  aku lahir sampailah usia remaja. Kejadian bermula bila aku dah mula bertatih berjalan dan memahami sedikit suasana yang berlaku di sekitar. Ibu aku, dia seorang yang tabah, kuat dan cekal meskipun kadangkala kulihat semangatnya terumbang ambing dek sakit misteri yang tidak ku ketahui apakah penawarnya. Hampir setiap tahun sakitnya menyerang, deritanya bukan kepalang, muntah-muntah, meracau dan macam-macam lagi sampaikan apa yang dimuntahkan tu hanyalah air liur dan kadangkala diringi dengan lendiran darah. Astagfirullahal a'zim. Aku tidak mengerti apa-apa tika di usia itu. Yang aku tahu hanyalah menangis.
        Pelbagai penawar yang dicari, bermula dari pawang bahagian ulu hinggalah ke bandar. Tiada hasil  positif yang dilihat. Pada kebiasaannya, ibu akan sembuh setelah seminggu berlalu, setelah dihantar ke tempat lahirnya di Alor Star. Sedih keadaan ibu pada waktu itu, ibu dan ayah terpaksa berpisah jarak seketika. Aku pulak tinggal bersama ayah, em.....rindu pada ibu tika waktu malam menjelang. Tiada lagi yang cium dahi aku tika waktu malam. Tiada lagi yang membaca surah dan menghembuskannya di telinga aku.
        Pabila diri sudah menginjak dewasa dan memahami apa yang terjadi, aku sedar semuanya gara-gara perbuatan sihir dari orang tertentu. Mengapa sanggup berbuat demikian? Sedangkan mereka tahu perbuatan itu adalah berdosa besar dan dilaknat Allah swt. Itulah dunia, pentas lakonan manusia yang berhati busuk. Namun, apa yang terbaik sekarang adalah memaafkan mereka dan berdoa semoga dibukakan pintu hati mereka kepada kebenaran dan ditutupkan pintu kejahatan buat mereka, Amin.....
        Alhamdulillah, kini keluarga aku kembali bersatu meskipun masih terdapat sisa-sisa yang masih terasa pada keluarga aku. Berkat ikhtiar yang dilakukan oleh ayah tercinta dan pertolongan dari insan yang berhati mulia juga dengan izin ALLAH YANG MAHA KUASA, segalanya telah pulih seperti sediakala.
        Segalanya dapat dikongsi pada paparan laman web daripada seorang ustaz yang pakar dalam hal ni, di laman web berikut : http://www.zamdurrani.dumei.com/v2/sihir.php
        Antara tips yang boleh diamalkan bagi menghindarkan gangguan syaitan dan sihir. Yang pertama mengamalkan membaca ayat kursi ( bacalah pada tiap-tiap solat lima waktu), Kedua, amalkan membaca surah Al-Ikhlas, An- Nas, Al-Falaq(setiap pagi dan petang kerana surah itu menjadi pendinding kepada kita). Ketiga, amalkan membaca ayat 255, 285 dan 286 surah Al- Baqarah( dibaca ketika senja yakni ketika hendak masuk waktu maghrib) dan yang terakhir amalkan  surah al-Qasas ayat 21.Ilmu dari tips  ini diperoleh melalui program Semanis Kurma di tv9 yang diadakan setiap hari Khamis pukul 10malam.
        Semoga kisah yang dikongsi sebentar tadi menjadi iktibar pada kita semua dan hindarilah dari perbuatan sihir kerana tidak membawa sebarang kebaikan bahkan memberi keburukan kepada kita di dunia juga di akhirat kelak.
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails